اصالت کالا
در اکثر مواقع شناسایی کالاهایی نظیر مواد غذایی و دارویی، مکملها، آرایشی بهداشتی و...اصل از تقلبی کار بسیار دشواری است، بدین منظور بر روی هر محصولی برچسب اصالت درج شده است که به کمک آن میتوان کالای اصلی را از تقلبی تشخیص داد.
بارکد روی محصولات چیست؟
داشتن بارکد بر روی محصولات حکم کارت شناسایی آن محصولات را دارد و خریدار در هنگام خرید با دقت و سرعت بیشتری محصولات را شناسایی و اقدام به خرید آن میکند.
روی این بارکدها اطلاعاتی قبیل شرکت تولید کننده، تاریخ انقضا، قیمت،نوع محصول و... درج شده است که بر روی هر محصول بصورت جداگانه درج شده است.
این بارکد ها بصورت نوارهای سفید و سیاه رنگ بطور موازی که طبق برنامه نویسی خاصی مرتب شده اند وجود دارد و اسکنرها میتوانند به راحتی آنها را اسکن کنند.
بارکدها به چند صورت میتوان بر روی محصولات دید که در ادامه به آن میپردازیم:
_ بارکدهای روی بسته بندی محصولات معمولا از دو قسمت تشکیل شده است:
یک کد یا شناسه که توسط شناسایی برای افرا است و دیگری یک سری نماد ها برای کامپیوتر و اسکنرها
_ بارکدها معمولا دارای دو استاندارد مشترک هستند:
استاندارد UPC-A که برای آمریکا و کاناداست و EAN برای بازارهای اروپا و آسیا و سایر کشورها.
در هنگام اسکن باید به یکسری موارد توجه نمود که عبارتند از:
_ اسکنر با بارکد همخوانی ندارد
_ پیغام خطای چاپ
_ پیغام خطای رنگ بارکد
_ رنگ بسته بندی محصول
_ موقعیت بارکد درست نیست
_ بارکد تار یا مخدوش است
_ طول بارکد مطابقت ندارد
امروزه داشتن برچسب اصالت کالا و بارکد کالا و محصولات بر روی تمامی محصولات از جمله مواد خوراکی، آرایشی بهداشتی و... الزامی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
سامانه اصالت کالا و قرعه کشی مناسب میتواند یک سرمایهگذاری ارزشمند برای شرکت شما باشد و افزایش فروش تولیدات و محصولات شما را به ارمغان بیاورد. سیستم اصالت کالا و قرعه کشی رایان اصالت نرم افزاری است قابل اعتماد و مبتنی بر وب که در آن امکان تولید کدهای قرعه کشی و تعریف کمپین های قرعه کشی با ویژگی های مختلف وجود دارد. در نهایت انجام عملیاتی مانند دریافت کد قرعه کشی از مشتریان و اعتبار سنجی آن و ارسال پاسخ مناسب از ویژگی های این سامانه است که در بستری ایمن برای مجموعه شما فراهم شده است.